zaterdag 23 april 2011

Ding 20 ~ Muziek online beluisteren

Wat keek ik -als muziekliefhebber- uit naar dit Ding. Ik heb mijn MP4 gevuld met downloads van Limewhire, maar die is uit de lucht dus ik ben toe aan een alternatief. Ik begon met Last.FM en was gelijk al onbereikbaar voor man en kinders. Ingelogd met het 23dingen account, en spelen maar. Eerst heb ik wat platen toegevoegd aan de 23Dingen Library en ben begonnen met luisteren. Ik kwam bij  "Simular Artists" terecht, en kon me met moeite losrukken van de muziek. Heerlijk. Vervolgens overgestapt naar Spotify, waar mijn omgeving veelvuldig gebruik van maakt. En ik voortaan ook want deze ziet er geweldig uit. De handleiding is heel duidelijk en de mogelijkheden...! Met het betalen voor Downloaden heb ik totaal geen probleem; immers de artisten , componisten ect. hebben er recht op. 
Ik weet niet goed wat het voor de Bibliotheken kan betekenen, integendeel: een grote concurrent lijkt me want het lenen van CD's gaat alleen maar minder worden toch? Of denk ik nu te oppervlakkig?? Ik ga in ieder geval genieten!!!!!

2 opmerkingen:

  1. Nee, je denkt niet te oppervlakkig! Spotify (en andere streamingsites) kunnen wel eens funest worden voor de cdverkoop en uitleencijfers van cd's. Maar dat mag de pret niet drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We mogen ons zeker wel eens achter de oren krabben want dit is een revolutie. Artiesten gaan meer en meer voor de optredens en platenmaatschappijen hebben straks het nakijken. Afwachten hoe dit verder gaat..... Het is wel heel erg mooi om dit soort ontwikkelingen mee te maken.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen