vrijdag 15 april 2011

Ding 19 ~ Sociale Netwerken

Enthousiast begonnen met het doorlezen van de Facebook handleiding van Bibnet. Heel duidelijk en leerzaam, maar bij pag 47 afgehaakt ivm het wegtikken van de tijd; weer 3 kwartier voorbij gevlogen! Bv duidelijk waarom een Bibliotheek een "pagina" moet aanmaken en niet "vriend" moet/mag worden, en de verschillen in het nut hiervan.
Ik heb een Facebook account aangemaakt en verschillende bekenden uitgenodigd. Leuk om ook een oud-collega van jaren terug tegen te komen en gelijk reactie te krijgen. Ik "zit" al een tijdje op Hyves, maar daar doe ik niet zoveel mee, en nu ik Facebook aan het verkennen ben spreekt dit me meer aan; veel volwassener vind ik. Ik kon de pagina's van bedrijven niet vinden,dus de 23dingen pagina heb ik opgezocht via onze 23dingen site. Op LinkedIn zit ik al een hele tijd door onze winkel, maar niet actief. Zal ik toch eens moeten benutten/uitbreiden. Ik heb nog verschillende andere sites bekeken, maar vond deze niet interessant genoeg en kon geen collega's vinden. Terwijl ik met dit verslag bezig ben kom ik midden in 2 chats terecht met collega Seven of Nine en een vroegere schoolvriendin. Dat JackyG ooit nog eens zou gaan chatten...

1 opmerking:

  1. Ik dacht echt dat jij een fervente hyver (???) was.
    Ik ben het niet, heb geen account, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger word.
    Dus wie weet nodig ik je nog een keer uit op facebook.

    BeantwoordenVerwijderen