donderdag 7 april 2011

Ding 17 ~ Mobiel Internet

Ach ja, een Smartphone... Mijn telefoon-abonnement loopt volgende maand af, en ik moet eerlijk zeggen dat het door de enthousiaste verhalen (van voornamelijk mijn collega's) wel gaat kriebelen. Maar als ik mijn goede verstand (voor zover aanwezig) zijn werk laat doen, moet ik bekennen dat het alleen "de heb" is, want wat moet ik met internet als ik met de hond loop, of door de supermarkt ren enz. enz. In andere situaties is namelijk de computer bijna altijd bij de hand. Ik weet het: het is kortzichtig, maar toch! Om ons heen vliegen de Apps ons om de oren en de QR-codes kom je al meer tegen in advertenties,etalages en Abri's, dus daar kunnen we straks niet meer omheen. En ik begrijp best dat het voor anderen heel practisch is om bv in de trein on-line te gaan, en bijvoorbeeld de Bieb-site te checken. Jongste dochter heeft een Blackberry, dus daar heb ik deze week mee gespeeld (als ze in bed ligt want ze is bijna vergroeid met dat ding) maar die vond ik niet echt handig en niet leuk. Zij gebruikt hem voornamelijk om te "pingen". En mijn broer wil/kan zijn I-Phone vast geen dagje missen. Dus blijft het voor JackyG voorlopig dromen...

4 opmerkingen:

  1. En je hebt een collega bij kls die zo ontzettend bij is met haar iPhone 4 :-)

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kriebelt bij mij ook al een tijdje. Ik ben er nog niet uit. Ik weet niet of ik altijd en overal bereikbaar wil zijn via email; ik ken mezelf een beetje. Misschien kan ik die app achterwege laten?
    Het blijft een leuk speeltje met veel voordelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Madame Butterfly droomt met je mee. Soms best handig zo'n app. Zoals bijvoorbeeld een knooppunten-app, als je lekker een rondje wilt gaan fietsen, zoals madame Butetrfly vrijdag. Gewoon de nummers op een papiertje schrijven en in je jaszak stoppen werkt ook nog. Lastig als je geen pen bij je hebt voor de volgende nummers. Leuk om op een terrasje je buurvrouw op het terras om haar pen te vragen, om er vervolgens een super-leuk gesprek aan over te houden.Net zo leuk als de app??

    BeantwoordenVerwijderen