donderdag 31 maart 2011

Ding 15 ~ Google Maps en Street View

Ik was al bekend met Google Maps en Streetview, alleen niet met de mogelijkheden tot bewerking. Wat is het toch wonderlijk: tik een adres in en het huis komt in beeld. Toen jongste dochter op werkweek ging naar London hebben we gelijk het huis bekeken waar ze zou logeren. Ook het vakantieadres is zo gevonden.
Handig om op deze manier een route aan klanten door te geven, en om de parkeerplaatsen rond het gebouw te markeren. Ik heb zelf een wandelroute gemaakt van "mijn" rondje en wilde verschillende foto's op de kaart toevoegen; NIET GELUKT! Niet getreurd; dan maar het kaartje zonder foto's op mijn blog gezet; NIET GELUKT! Wat een geklungel van me, ik geef het op want er wachten nog zoveel Dingen op me!

1 opmerking:

  1. Google Maps wordt ook heel veel bij programma's op smartphones gebruikt. Zo kan je op bijvoorbeeld Hyves meteen aan iedereen laten zien dat je ergens op de hei loopt. Even naar de dichtstbijzijnde Gamma? Google laat meteen zien waar en hoe je er kunt komen...
    Het plaatsingsprobleem van de kaart zal ik nog wel even doornemen door er zelf een op m'n blog te zetten.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen