dinsdag 1 maart 2011

Ding 9 ~ Web 2.0

Wat heb ik al veel geleerd de afgelopen weken, en als ik terugdenk aan alle sites die ik heb bekeken en uitgeprobeerd duizelt het me een beetje.
Het nut van een Blog is me de afgelopen weken duidelijk geworden: tijdens de ziekte van mijn vader hielden we een Blog bij voor familie en vrienden, en zo bleef (bijna) iedereen dagelijks op de hoogte.
Ik heb veel plezier van mijn I-Google startpagina die steeds persoonlijker wordt, met de Reader, hoewel ik nog erg veel gebruik blijf maken van mijn favorieten-lijst.
In mijn werk zal ik in de praktijk weinig gebruik maken van de tot-nu-toe geleerde "dingen" aangezien ik in de Leenservice/Klantenservice werk, maar het is wel belangrijk te weten wat er "speelt" onder de klanten op dit gebied, het te herkennen en te begrijpen. Bij de coördinatie van de vrijwilligers bij lezingen zullen wellicht een aantal toepassingen (en die nog volgen) van pas komen.
Veel van wat voorbij is gekomen wordt toegepast op de Kennemerwaard-site, en nu kijk ik daar toch heel anders naar, leuk is dat. Ik ben me al veel meer bewust van het belang van Web 2.0 voor de Bibliotheek.
Publicaties in de media over Sociale Media hebben gelijk mijn aandacht, waar ik voorheen overheen zou hebben gelezen.

2 opmerkingen:

  1. Lekker positief stuk. Leuk om te lezen dat een blog in de familie zijn intrede heeft gedaan. Wie had dat een half jaar geleden gedacht?
    Waarom zou je het geleerde niet in praktijk kunnen brengen binnen de KLS?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij goed bezig zeg!! Fotootje plaatsen toch gelukt zie ik en dan die dia voorstelling toppie hoor.Wat een leuk typetje zit daar bij de bieb aan de balie......:)
    Suc6 verder!

    BeantwoordenVerwijderen