zondag 27 maart 2011

Ding 14 ~ Instant Messaging

Met MSN ben ik al wat jaartjes bekend, maar gebruik het zelden tot nooit. In tegenstelling tot mijn tiener-dochters zie ik het nut er niet van in, "wat moet ik ermee".  Ik heb wat bibliotheken bekeken waarmee gechat kan worden, maar "wat moet ik nou vragen???" Niets mee gedaan dus. Nadat ik me heb aangemeld bij Google Talk, kreeg ik contact met Saffier. Nog niet Live want we liepen elkaar steeds mis, maar dat gaat vast nog lukken. Waar zijn de andere chattende collega's?
Na het opheffen van Al@din lijkt chatten met de Bieb een goed alternatief. Maar of dat uit te voeren is? Hebben de collega's achter het buro tijd om continu Stand-by te zijn?

3 opmerkingen:

  1. Naast skype is chatten het meest directe communicatiemiddel op het Internet. De jeugd heeft er geen problemen mee: zij 'zitten' continue op msn of hyves of noem het maar.
    Ben je niet constant on line dan is een tijd afspreken nodig.
    Chatten achter de infobalie is qua tijd geen optie; soms is het al lastig te combineren met de telefoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de chatfunctie wilt instellen bij het inlichtingenbureau, dan moet je zorgen voor permanente bemensing. We hebben het indertijd geprobeerd met Aladin, maar dat werd geen succes, mede door het ontbreken van permanente chattende bibliothecarissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, een beetje geduld heeft men wel. Je stelt een vraag en als de medewerker bezig is antwoord hij of zij de vraag binnen enkele minuten. Het feit dat iedereen je online ziet staan is al voldoende. Wel respons geven binnen bijvoorbeeld 5 minuten.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen