dinsdag 8 maart 2011

Ding 10 ~ Delicious

Na uitgebreid de filmpjes, handleidingen en artikelen te hebben bekeken en gelezen (en voor ik er erg in had zat ik weer 1,5 uur voor het scherm en moet nog aan de opdracht beginnen) had ik een zekere twijfel, want ik ben een fervent gebruiker van mijn "Favorieten", en Delicious leek me toch wel een heel gedoe. Met het 23dingen-account heb ik ingelogd, en ben gaan snuffelen. Ik vond gelijk recentelijk door dingen-collega's toegevoegde sites die mijn interesse hebben en heb ze snel in mijn favorieten gezet. Als oefening heb ik de vorige week gelanceerde site Heerhugowaard Vandaag.nl toegevoegd, en zoals me steeds tijdens deze cursus gebeurt als iets lukt, kreeg ik een beetje triomfantelijk gevoel toen ik de site bovenaan het rijtje zag staan. Delicious zal inderdaad ideaal voor collega's (vooral de Mia's) zijn om sites met elkaar te delen en hun eigen Tags te plakken. Wat betreft de Bieb-leden: werkt ons C-Wise ook al niet op deze manier?

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je zo up to date bent met je Heerhugowaard Vandaagsite. Het is me alleen niet duidelijk of je overgaat tot Delicious of dat je je eigen Favorieten handhaaft. Niet dat je moet kiezen!
    Het toekennen van tags kom je inderdaad steeds meer tegen. Het is een uiterst snelle manier om daar te komen waar je wilt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij toch een gezellige schrijfstijl.
    Ik lees je blog met plezier.
    Persoonlijk houd ik mijn favorieten in Igoogle.
    Nog een manier om een en ander te beheren (en te delen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Favorieten, tags, en nog veel meer zaken kun je delen en dat maakt het Web 2.0 zo bijzonder. Belangrijk is dat iedereen kan bijdragen en produceren. Ik houd mijn favorieten ook bij met iGoogle en er komt een moment dat ook Google een goede voorziening biedt deze te delen en bewerken als met Google docs.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen