woensdag 2 februari 2011

Google Art Project

Vandaag ben ik begonnen met mijn reis langs/door 's werelds beroemde musea met Google Art Project. Wat heeft Google dit weer prachtig gedaan! Geweldig zoals we door de zalen van de musea worden geleid. Bij ieder schilderij kunnen we stilstaan en inzoomen zodat we de barstjes in het doek en de penseelstreken kunnen zien die we in het echt misschien niet op zouden opmerken. Over elk kunstwerk is informatie beschikbaar. Ik weet wel dat je een kunstwerk veel beter ervaart als je ervoor staat, maar of ik ooit de gelegenheid krijg de Hermitage in het echt te bezoeken...?

3 opmerkingen:

  1. Die gasten bij Google doen het tegenovergestelde dan die lui bij Microsoft. Microsoft is vaak ergernis en kost geld maar bij Google wordt je toch meer vermaakt... De manier waarop ze hun producten vermarkten is veel sympathieker....

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je mooi gedaan en zo te lezen heb je er ook van genoten. Een bezoek aan de Hermitage in Amsterdam behoort tot de mogelijkheden. De Hermitage in Rusland is natuurlijk een ander verhaal. Nog even sparen? Ben benieuwd naar je verder zoektocht met Google.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben je onmiddellijk gevolgd op je reis door de musea. Prachtig, prachtig. Zo dicht met je neus op een schilderij is in werkelijkheid bijna niet mogelijk zonder dat een suppoost je een stapje achteruit laat doen.

    BeantwoordenVerwijderen