maandag 28 februari 2011

Ding 8 ~ online foto's bewerken

Enthousiast verder gegaan met het ontdekken van de verschillende sites voor het bewerken van foto's.
Een aantal al snel aan de kant geschoven omdat ik "er niet uit kwam" en ben bij Photosop.com en Fotoaanpassen.nl blijven hangen omdat ik die 2 toch wel het makkelijkst in gebruik vind. Ik ben aan de gang gegaan met een paar eigen foto's die wel wat aanpassingen konden gebruiken, en heb "gespeeld" met foto's waarvan hier een resultaat.
Picasa heeft mijn voorkeur boven Flickr gekregen, vind ik toch makkelijker in gebruik.
Ook heb ik 88 pogingen ondernomen om een diavoorstelling op mijn Blog te zetten van foto's die ik in de Bieb heb gemaakt, helaas zonder succes. Het lukte me wel om een voorstelling te maken m.b.v. Slide.com, maar ik vind de lay-out niet mooi en de naam Slide.com blijft in beeld. Het was wel eenvoudig deze op mijn Hyves te zetten (en er gelijk weer af te halen,was alleen een probeersel), maar op het Blog zetten lukte me niet. Ik kreeg het niet voor elkaar een fatsoenlijke diavoorstelling via de andere sites te maken. De komende week de collega's maar eens vragen...

1 opmerking:

  1. Tja, veel toevoegingen voor je blog hebben dit verschijnsel. Je kunt het voor nop gebruiken maar ze willen natuurlijk wel reclame voor zichzelf. Vaak zie je ook dat je een soort verplicht reclame moet maken voor andere zaken. Voor mij al een reden om iets anders te gaan gebruiken. Je hebt een goed vergelijk gemaakt en ik kan mij heel goed indenken dat je Picassa makkelijker vindt en de voorkeur krijgt boven Flickr. Je bent in ieder geval flink aan het ontdekken...

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen