woensdag 2 februari 2011

Ding 4 en 5 ~ RSS

Deze week met RSS aan de slag gegaan.
Ik heb de tips op de 23-dingen site bekeken en o.a. de sites Mijns Inziens,  Bibliotheek Almere, Dok Delft, Nu.nl en uiteraard 23 Dingen toegevoegd. Helaas is de Boekensalon niet gelukt, maar die stond al in mijn Favorieten dus blijf ik die op deze manier bekijken. Mettertijd zullen er sites bijkomen en afvallen, leuk om mee te variëren.
Ik voegde via de RSS-button toe, en begreep niet dat de sites niet in de Reader stonden, totdat ik ze in het Feeds tabblad van mijn favorieten vond. Met het knippen en plakken van de URL’s is het uiteraard wel gelukt.
Ik heb verschillende startpagina’s bekeken. De engelstalige Bloglines en Pagelakes vond ik (ondanks dat ik het Engels goed beheers) niet geweldig. Symbaloo echter vind ik prachtig! Overzichtelijke met tabbladen met blokjes in verschillende kleuren en met foto’s.
Ik heb Symbaloo niet als startpagina ingesteld (ik zit zo aan Google gebakken) maar in mijn Favorieten gezet en zal deze zeker gaan gebruiken. I-Google is voor mij Favoriet.
Ik heb ook met Google Blogs kennis gemaakt. Wie weet waar ik dat in de toekomst voor zal gebruiken! Wat een mogelijkheden zijn er toch met Google.
De filmpjes bij de 23 Dingen opdrachten vind ik heel handig (wat zal ik dat woord veel gebruiken). Ze zijn zeer duidelijk en rustig.
Ik merk dat ik huiverig ben om me te registreren. Ik houd er niet van om met mijn mailadres te strooien. Iets dat ik wellicht nog moet loslaten.
Het kost veel tijd, maar wat vind ik het leuk!


1 opmerking:

  1. Je hebt je goed verdiept in de materie en het is geen schande om iGoogle te gebruiken want gemak dient de mens. Ik heb ze niet precies geteld maar bijna de helft van de 'dingen' vind je terug bij Google...

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen