dinsdag 17 februari 2015


Twitter Verdiept

Ik Twitter wel wat, maar daar is ook alles mee gezegd.

Men zal alleen een enkele Tweet van mij tegenkomen over een lezing/activiteit in de Bieb waarbij ik aanwezig ben. Met mijn vorige telefoon kwamen de foto's altijd een kwartslag gedraaid of op z'n kop in de Tweet terecht, wat ik erg slordig vond `naar buiten toe` maar dat probleem is nu gelukkig niet meer aan de orde, dus dat ga ik weer oppakken. 
(ik moet alleen wel opletten dat ik niet elke foto van het commentaar "gezellige drukte in de Bieb bij ..." voorzie).
Kijken doe ik niet dagelijks, en wat ik dan allemaal gemist heb...niet bij te houden!
Daarom vind ik de lijsten erg makkelijk; ff snel alleen de Nieuws-tweets bekijken bijvoorbeeld. Ik heb totaal 5 lijsten gemaakt.
Voor ik een lijst kon maken was nog een heel gepuzzel, want "waar staat dat radartje?????" Achter mijn profielfoto dus!
Hootsuite leek me in eerste instantie  erg makkelijk met de lijsten mooi in kolommen naast elkaar, maar de balken eromheen toch wat onrustig. 
Bovendien vind ik het niet interessant om Twitter, Facebook en LinkedInn (van mijn lief) aan elkaar te koppelen, dus dat was eenmalig voor mij.
Maar ik begrijp wel dat het voor bijvoorbeeld bedrijven erg handig is om berichten in één keer op Twitter, Facebook en LinkedIn te plaatsen.
Twitter-chats is heel effectief om direct met de leners in contact te komen.
Hebben wij dat bij Kennemerwaard al niet??

1 opmerking:

  1. Nee, Twitterchats hebben we (nog) niet. Goede ideeën graag doorgeven aan Rita van M!

    BeantwoordenVerwijderen